2012. november 12., hétfő

Weöres Sándor Vetélkedő - 2. forduló!



Folytassátok legalább 4 sorral vagy egy versszakkal az alábbi idézeteket, és adjátok meg a versek címét.

1. cím:……………………………………………….


Itt is, ott is, emitt is, amott is
         bajszos rendőr őrzi az álmot,
         nagyfülü bagoly őrzi az álmot,
         mint kinn ezt az éjszakát,
……………………………………….
……………………………………….
……………………………………….
……………………………………….





2. cím:………………………………………………..

Pedig nem rejtőzöm  csak igazában nem vagyok.
Cselekszem és szenvedek, mint a többi,
de legbenső mivoltom maga a nemlét.
………………………………………
………………………………………
………………………………………
………………………………………





3. cím: ……………………………………………..

Burkolódik az ég nyommasztó felhőbe,
A sütő nyár múltán szúrós ősz időbe,
Villámzás, mennymoraj tép a levegőbe,
Vándornak pogátsát takarnak kendőbe.
…………………………………….
…………………………………….
…………………………………….
…………………………………….





4. cím: …………………………………………….

Hárman vagyunk, ha egymagam vagyok. A háromságomat
ki érti meg?
Egyikünk bölcs, mint a kő és éppoly rideg, hideg.
……………………………………
……………………………………
……………………………………
……………………………………




5. cím: ……………………………………………..

   Ma szép nap van, csupa sugárzás, futkosnak a kutyák az árokszélen
és mindenki remekül tölti az időt, még a rabkocsiból is nóta hangzik.
……………………………………..
……………………………………..
……………………………………..
……………………………………..




6. cím: …………………………………………….

Felhőkakukvár
háromezer éve telik díszekkel és lomokkal,
nagy ládákkal -- felirásuk: "én!" "enyém!" "nekem!" "engem!" s falát mindenfelé kinyomta "az én kincsem", "az én lázam", "az én üdvöm", végre felbillent
s az alatta felgyűlt ganajba zuhant.
…………………………………….
…………………………………….
…………………………………….
…………………………………….


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése