Április 8-án került megrendezésre iskolánkban a hagyományos Széchenyi nap.
Az idei évben is tartalmas előadásokon, vetélkedőkön és
interaktív foglalkozásokon vehettünk részt, amelyek során nemcsak szórakoztunk,
hanem rengeteget tanultunk is. Főként az Európai Unióról, illetve névadónkról,
Széchenyi Istvánról.
A nap első programjaként a Junior EU kvízen vettem részt,
ahol lehetőségem nyílt arra, hogy bővítsem tudásomat az Európai Unió
működéséről, országairól, történetéről és érdekességeiről. Az előadók által
készített interaktív játékok segítségével játékos
formában mérhettem össze tudásomat a többi diákkal.
A második órában az „Europa Direct 2” elnevezésű
foglalkozáson vettem részt. Ezen a programon különböző országokat kellett
felismerni képek és nevezetességek alapján. A játék segített abban, hogy jobban megjegyezzem
az egyes európai országokat és azok jellegzetességeit.
A harmadik és negyedik órában következett az Éves
EU
vetélkedő, amelyen az osztályom színeiben versenyeztem. A vetélkedő
során
különféle kreatív és logikai feladatokat kellett megoldani, mint például
keresztrejtvény kitöltése, zászlók színezése, európai országok és
fővárosaik
bejelölése térképen, illetve más, tudásalapú kihívások. Nagyon összetett
és
változatos feladatok voltak, amelyek próbára tették csapatmunkánkat,
felkészültségünket. Remélem, hogy a csapatunk jól teljesített, és
helytálltunk
ebben a vetélkedőben.
11 órakor egy különleges programban volt része az egész
iskolának: élőadásban követhettük figyelemmel az időkapszula elhelyezését. A
műsor keretében meghallgathattuk az ünnepi beszédeket, és betekintést
nyerhettünk abba, hogy milyen üzeneteket, emlékeket rejtettek el az utókor
számára.
Összességében a Széchenyi nap idén is nagyon jó programokat kínált a diákok számára. A nap folyamán nemcsak szórakoztató programokban vehettünk részt, hanem sok hasznos és érdekes tudással is gazdagodtunk.
Göcsei Gréta
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A Széchenyi nap alkalmából idén is színes programokkal készült az iskola.
Az első foglalkozás, az Europa Direct 2 során négyfős csoportokba osztottak minket. A feladatunk az volt, hogy különböző európai országokat találjunk ki, majd ellenőriztük őket, és rövid ismertetőt is kaptunk róluk.
A második programra én a Mesterséges intelligencia című foglalkozást választottam, viszont mivel nem mindenki fért be a terembe, egy tanárral alternatív programot kerestünk. Egy üres tanteremben európai zászlókat raktunk ki puzzle formájában, majd Kahoot segítségével teszteltük tudásunkat.
A harmadik program a Filmklub Extra volt, ahol egy filmet néztünk meg egy középiskolás fiúról, aki saját bandát alapított. A történet bemutatta, hogyan változtatta meg ez az élmény a főszereplő és a banda tagjainak életét, valamint betekintést nyújtott a fiú magánéletébe is.
Délelőtt 11 órakor került sor az időkapszula ünnepélyes elhelyezésére, amin én is részt vettem. Az eseményt élőben közvetítették az iskolában, majd mindenki visszatért az általa választott programra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése