2013. január 7., hétfő

Tudtad, hogy ő is zenél? 2.


GODDOG
A „Tudtad, hogy ő is zenél?” tovább folytatódik és iskolánk életéből újabb zenész palánta kerül terítékre. Bevezetésnek talán annyit mondhatnék, hogy jómagam a zenekarral tavaly a Ki Mit Tud?-on ismerkedtem meg, ahol egy saját szerzeménnyel, ha jól emlékszem a Zombi támadás című dallal álltak ki a pódium elé. A zenekar azóta jócskán csonkult a taglétszámot illetően, de ennek ellenére folytatják zenei pályájukat. Ők pedig nem más, mint a GODDOG, a zenekar élén iskolánk tanulójával, Kiss Ferenccel.

A zenekar jelenlegi tagjai:
·         Varga Dávid – Basszusgitár
·         Banizs Áron – Dob
·         Kiss Ferenc – Ének, Gitár

Hogy és mikor alakult a zenekar?
-      A zenekar 2010. szeptemberében alakult, de igazából különösebb ok nem volt, csak jött, hogy na, alakítsunk egy bandát! Az egész úgy történt, hogy én már zenéltem, és akkor szóltam egyik haveromnak, hogy csináljunk valamit. Akkor még az eredeti tervek úgy szóltak, hogy egy Rammstein tribute band-et alakítunk, de aztán elvetettük az ötletet, és csak egy "sima" bandát hoztunk létre.

Milyen stílusba sorolnád a zenét, amit játszotok? Vannak-e zenekarok, akiket irányadónak mondanátok? Gondolom, hogyha már így említetted a Rammsteint, akkor ők voltak az egyik mérvadó csapat.
-        Nem, hát igazából elvetettük ezt az ötletet, mert nincs olyan hangunk és felszerelésünk se hozzá, úgyhogy nem tudtuk volna megvalósítani, így hát gondoltuk, hogy csinálunk egy punk-rock zenekart. Igazából irányadó nincs, mindenfélét játszunk a „lájtosabb” punk zenék közül.


Jelenleg milyen zenéket játszotok? Feldolgozások vagy esetleg vannak saját számok?
-       Feldolgozások inkább, de természetesen próbálkozunk sajátokkal is. Eddig egy kész van, meg egy csomó, ami alakulóban. A feldolgozások közül példának most a Whitestripes-t, Red Hot Chili Peppers-t, Subways-t tudnám említeni.


A saját számok terén mi tartalmazza számodra a fő ihlet forrást szövegben és hangzásban?
Nem tudom, mostanság inkább a blues és jazz felé hajlok. Előtte meg, amit elő is adtunk Ki Mit Tud-on, a Zombi támadás, az meg például az Offspring-nek a gitártémájára hajaz.


Eddig, ha volt fellépésetek, milyen élményekkel zárult? Vagy a zenélés folyamán emlékezetes momentumok adódtak-e?
-          Eddig nem sok fellépésünk volt. A Ki Mit Tud meg egy Sufni-s fellépés. Igazából, most jutottunk el oda, hogy nagyjából összeállt a dolog, és ha szereznénk még egy gitárost, akkor elmehetnénk hívásra, mert most már van annyi szám, amivel fel tudnánk lépni. Visszatérve az élményekre: a Sufni-s fellépés egy akusztikus buli volt, akkor csak ketten léptünk fel,  az akkori énekesünk meg én. Viccesre sikeredett, azt meg kell hagyni, főleg, hogy a közönségből majdnem mindenki részeg volt. Aztán jött a már említett iskolai fellépés. Ott egy bronzhelyezést értünk el.

Ez a kérdés a kezdetek kezdetére visszanyúlik:  mikor kezdtél el zenélni? Mi volt az első hangszered? Milyen indíttatások vittek a zenei útra?
-       Igazából én 12 éve zenélek, ebből a kezdetekben 6 évet zongoráztam, és utána jött egy váltás. Így most 6. éve, hogy gitározom. Úgy indult, hogy volt nagybátyámnak egy kis szintetizátora, azon nyomkodtam, ami jött. Aztán elsőben egyik nap, mikor hazaértem, a házban ott volt egy zongora, és mondták a szüleim, hogy ezt nekem vették, ha szeretnék, nekiállhatok zongorázni. A gitár meg úgy alakult, hogy zongoratanár-váltás volt, és az új tanárral nem akartam már folytatni a munkát. Ekkor kérdezték otthon, hogy szeretnék-e másik hangszert; így jött a gitár. Nővéremnek már volt otthon egy elektromos gitárja, de ő egy félév után lerakta, ezért csak porosodott egy évet. Tehát  kézenfekvőnek tűnt ez a hangszer. Bár mikor tanárhoz mentem, akkor ott klasszikus gitáron kellett tanulnom, így az elektromos nem sokat ért. De két év után már azt is kézbe vettem.

Zárásként, milyen tervekkel néztek a jövőbe?
Lényegében egy hobby zenekar vagyunk, persze jó lenne fellépni, de nem tervezzük azt, hogy mi leszünk a Rolling Stones utódja. Zenélgetünk tovább, felhangszereljük rendesen a bandát, és akkor saját próbateremet csinálunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése