2024. február 21., szerda

A tehetségek köztünk járnak - Pataki Dóra

Pataki Dóra 12.D osztályos tanulóról megtudtuk, hogy egy nagyon érdekes területen dolgozva már sikeresen vette az első akadályokat. Az egyik animációs rövidfilmjével bejutott a Cinemira Nemzetközi Ifjúsági Filmfesztiválra. Az első 10 helyezett számára, teljesült egy régi álom: igazi nagy mozivásznon és tökéletes kihangosítással nézhették meg saját munkájukat a meghívottakkal és a zsűritagokkal együtt. Tenki Réka adta a legszigorúbb kritikát, azt mondta, hogy ő még szívesen nézte volna tovább a történetet.

Hogyan érezted magad, amikor megtudtad, hogy bejutottál az első 10 helyezett közé egy ilyen rangos eseményen?

- Ezen a kisfilmen már nagyon régóta dolgozom, nem is erre az alkalomra készült.  Amikor láttam a pályázati kiírást, csak egyszerűen tettem egy próbát.

Mi inspirált téged a rövidfilm elkészítésekor?

- Mindig is szerettem rajzolni, később ezek a rajzok sorozatokká majd mozgó jelenetekké fejlődtek. Mivel régóta Star Wars rajongó vagyok, adta a téma magát, hogy egy saját kis történeten keresztül fejlesztem az animációs technikáimat. Három évvel ezelőtt kezdtem el dolgozni ezen az animációs kisfilmemen. Kezdetben nem volt konkrét elképzelésem.

Milyen üzenetet szerettél volna átadni a filmeddel?

- A Star Wars üzenet általános: a hősök köztünk élnek és szorgalommal, tanulással, szerencsével mindenki kap egy esélyt.

Milyen kihívásokkal kellett szembenézned a projekt során?

Az alap egy több, mint 1000 rajzolt képkocka. Ezt kellett digitalizálni és finom mozdulatokkal életre kelteni. Ehhez nagyon egyszerű számítógépes programokat használtam. A jeleneteket összefűzve olyan hatást értem el, mintha több kameraállást használtam volna. Így a képsor nem volt statikus, olyan érzetet ad, mintha élő kamerás felvételeket kellett volna megvágni – ahogy az igazi mozifilmek is készülnek. Ez után a hangeffektek, a háttérzene és a szereplők szinkronizálása volt a feladat. Mindent magam végeztem.

Van esetleg más hobbid is?

 - Zeneiskolában gitározni tanultam, és ez nagy segítség volt most abban, hogy önálló zenebetétet készíthessek a film zenei aláfestéséhez, melyet szintén magam játszottam. 

Milyen tapasztalatokat szereztél a rövidfilmes versenyen való részvétel alatt?

 -  Kétszer kellett felutaznom Budapestre, és magára a fesztiválra is kellett szánni időt. Jó volt sok ismert színésszel találkozni, ott volt Zsurzs Kati, Thuróczy Szabolcs, Puskás Peti és a már említett Tenki Réka. Rajtuk kívül még filmrendezők, operatőrök, castingolók és más filmes szakemberek voltak jelen a Corvin Mozi dísztermében.

Milyen terveid vannak a jövőre nézve a filmes területen?

- Szeretnék további kapcsolatokat kiépíteni ezen a területen. A filmfesztivál után meghívásokat kaptam stúdiólátogatásokra és szakmai visszajelzéseket. 

Van olyan filmes alkotó, aki inspirál téged? Ha igen, ki az, és miért?

Szeretem a filmeket, de nem tudnék kiemelni most senkit sem.

Milyen tanácsokat adnál azoknak, akik szintén részt vennének egy rövidfilmes versenyen?

- Meg kell próbálni, és nincs semmi vesztenivaló ezen. Ha valaki komoly munkát fektet bele egy projektbe, az előbb-utóbb megtalálja az utat a közönség felé.

Köszönjük az interjút! Gratulálunk a sikeredhez és további nagyon eredményes utat kívánunk!

A helyezett film:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése