HÉTFŐ:
A 6-7. órában „Érdekes világ” címmel diákok
készítettek kiselőadásokat, és mutatták be munkáikat az érdeklődőknek.
Megkérdeztünk 2 diákot:
Flamann Luca:
"A japán oktatási rendszerről és a diákok mindennapjairól
szólt az előadásom. Azért ezt a témát
választottam, mert szeretem a földrajzot,
és szerintem a japán kultúra nagyon sokoldalú és színes. Elég régóta rajongok
keletért, szóval nagyjából az egész előadást fejből hoztam össze. Bár volt,
aminek utána kellett néznem."
- Melyik előadás tetszett a legjobban?
"Az első előadás nagyon megfogott. A víz az úr címmel adta
elő Heiter Bence a 10.C-ből. Gyönyörű képekkel illusztrált, izgalmas előadásban
lehetett részük azoknak, akik eljöttek."
Bognár Bernadett:
"Viszt Patríciával készítettem 3 előadást: 1. A jávai
Citarum folyó, 2. Fukushima napjainkban, 3. Sahra el-Beida, a Fehér-sivatag.
Hogy miért pont ezt a témát választottuk? Tantárgytól független volt,
érdekesnek véltük ezt a három témát. A Wikipédia és a www.erdekesvilag.hu oldal
vált segítségünkre."
- Melyik előadás tetszett a legjobban?
"Számomra mindegyik előadás érdekes volt, legfőképp az
utolsó. A fiú nevét sajnos nem tudom, de igen sajátos előadásmódban adta elő a
szerelemről szóló kis témáját."
KEDD:
Kedden természettudományos
vetélkedőt rendeztek Papp Mária és Pesti Lívia tanárnők a 9-10. évfolyam és a
11. E osztály diákjai számára, osztályonként 2x4 fős csapatok indultak. A
versenyt a 9.A osztály nyerte.
SZERDA:
Szerdán a
Természettudományi Múzeumba kirándultak azok, akik jelentkeztek erre a
programra Vörös Zsolt és Rudolf Zoltán tanár urak vezetésével.
Buni Eszter:
"Minden osztályból 2-3
tanuló indult útra Rudolf Zoltán és Vörös Zsolt tanár urak kíséretében a
100 éves Pécsi Természettudományi Múzeumba. A múzeumot különböző
részekre osztották. Egyik részén gombák, másikon növények, harmadikon
madarak, negyediken pedig inkább erdei állatok voltak megtekinthetőek.
Vörös Zsolt tanár úr természetesen minden kérdésben rendelkezésünkre
állt, így mi is többet megtudtunk az állatokról, növényekről a nevükön
kívül."
- Mi tetszett a legjobban?
"Nagyon tetszett a múzeum, legjobban a kitömött erdei állatok."
CSÜTÖRTÖK:
Csütörtökön is
volt egy természettudományos vetélkedő, de most a 11-13. évfolyamos
osztályokból kerültek ki a csapatok. A verseny az interaktív tábla segítségével
zajlott, 8 kategória, azokon belül 10-10 db kérdés, 100-1000 pontig. Mindig
egy-egy csapat választhatta ki, hogy melyik kategória, hány pontos kérdésével
próbálkozik meg (pl.: Sztárok 500 pont), majd a konkrét kérdést csak utána
tudták meg a csapattagok, pl.: Melyik bolygó a legmelegebb? A verseny nagyon
izgalmasan alakult, a 2. fordulóba 4 csapat jutott tovább, végül a 11.C osztály
csapata nyert.
"Nekem nagyon tetszett a
vetélkedő, mert olyan kérdések is voltak benne, amelyek fejtörést
okoztak, de voltak benne könnyűek is, így szinte minden kérdést meg
tudtak válaszolni a csapatok. A különböző témák közül, mindenki megtalálta a hozzá legközelebb állót, amikre jó választ tudott adni.
Remélem, jövőre is megrendezésre kerül a vetélkedő, s akkor talán az én csapatom is továbbjut a második körbe."
PÉNTEK:
- Szerintetek jó-e, hogy van ilyen természettudományos hét?
Pénteken pedig játékos kincskeresés zajlott a szünetekben. Egyik feladvány vezetett el a következő helyszínre, ott egy újabb feladvány a következőhöz, és így tovább. Aki kitartó volt, ügyesen megfejtette a titkosírást, jól olvasta a térképet, jól rakta ki a puzzle-t, az végül meglelte a „kincset”, és megkapta a jutalmát is.
"Teljes mértékben támogatom az ilyen
eseményeket! Ha valakit érdekel, az biztos, hogy részt vesz a programokon és új
élményekkel gazdagodik. A lógni vágyók pedig lehet, hogy ihletet kapnak a
tanuláshoz."
Bognár Bernadett:
"Szerintem kifejezetten jó, hogy van ez a
természettudományos hét, hiszen így a diákok sokkal tájékozottabbak lesznek, és
több érdekességet is megtudhatnak."
Flamann Luca:
"Mint humánra járó tanuló, indítványozom a
humán hét azonnali bevezetését! Elég
igazságtalan, hogy a reáltárgyak és az idegen nyelvek mellett a magyart és a
történelmet teljesen elfelejtették az iskolai rendezvényszervezők. Lehetnének
irodalmi vetélkedők (kortárs és szépirodalom), versmondóversenyek, történelmi
korszakok felelevenítése újrajátszásokkal (hátha valaki még nem volt kortükör
órán :))."
Bognár Bernadett:
"Én például felettébb örülnék még egy gyereknapi
programnak és egy sportnapnak is."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése