Irodalom szakos tanárként örültem, hogy akadnak még
diákjaink körében olyanok, akik vállalják azt a ma már szinte különcségnek
számító titulust, hogy „olvasó ember”. Készséggel fogadtam azt a kérést, hogy
értékeljem és véleményezzem a pályázatra beérkezett ajánlókat. Kíváncsi voltam,
hogy mit olvasnak azok, akik még bírnak kezükben könyvet is tartani, nem csak
telefont. Úgy látom, hogy a fantasy magasan veri a mezőnyt érdeklődési terület
szempontjából. Valóban ez egy érdekes és sok lehetőséget magában rejtő műfaj,
emellett azért az is észrevehető, hogy az alkotók kicsit kezdenek kifogyni az
ötletekből, és bizony sok az ismétlődő séma, karakter. No, de ez nem baj! Úgy
vélem, ha egy könyv kedvet csinál egy másik elolvasásához, akkor már értéknek
számít napjainkban.
Az értékelésben semmiféleképpen nem akartam tehát azt a
szempontot szerepeltetni, hogy milyen szépirodalmi minőséget képvisel az adott
olvasmány, mert most nem ez volt a cél. Könyvajánlót kellett írni. Tehát az
ajánlás hatását mértem fel: kedvet csinált- e a mű elolvasásához? Az ajánló személy
mennyire tudott azonosulni az általa képviselt alkotással? Meggyőző és őszinte
volt-e a könyvismerete, a „fülszövege”?
Nos, egyetlen pályázónak sem kell vesztesnek éreznie magát.
Mindenki remekül érvelt és kiállt a választott műve mellett. Ügyesek voltatok.
Gratulálok nektek ezért.
Sorrendet állító kötelességem ugyanakkor, hogy a jók közül
a legjobbakat kiemeljem. A fenti kérdésekre számomra a következő ajánlók adták
a legteljesebb választ:
1. helyezett: Czinege Csilla 10. C osztályos tanuló az
Üldöztetve című könyv ajánlásával
2. helyezett: Takács Gábor 11. D osztályos tanuló az Egy
gésa emlékiratai című könyv ajánlásával
3. helyezett: Török Virág 10. D osztályos tanuló A lány, aki
tud repülni című könyv ajánlásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése