2019. február 15., péntek

Kinyomoztuk a titkos elixír összetevőit

Február 7-én került megrendezésre az 5. Iskolai Könyvtári Éjszaka. Ebben az évben a Pálos szerzetesek titka után kellett nyomozniuk a résztvevő csapatoknak. A programon 16 csapat (kb. 70 fő) vett részt. Az est elején, amikor ismertették a feladatokat, alig fértünk el a könyvtárban. A játék győztese a 12.B osztály csapata lett: Huszár Fanni, Klein Adrienn, Rózsavölgyi Mariann, Erdős Dávid, Hámory Milán. Velük készült most a riportunk.


A program elején megtudtuk, hogy iskolánk eredetileg pálos kolostornak épült, és szerzetesek élték itt mindennapjaikat. Ti tudtátok ezt, vagy ez új információ volt?

Dávid: -Igen, én már hallottam erről, mert tavaly volt egy iskolabejárás „A pincétől a padlásig” program, és ott mondták ezt.
Mariann: -Nehéz elképzelni, hogy ahol mi tanulunk, vagyunk minden nap, itt több, mint 250 évvel ezelőtt szerzetesek laktak.

A Könyvtári Éjszaka hogyan kapcsolódott a Pálosokhoz? Mi volt a csapatok feladata?

Milán: -A „sztori” az volt, hogy a legöregebb szerzetes, mielőtt meghalt volna, a 7 legjobb barátjának elárulta a titkos elixír 1-1 összetevőjét. A 7 szerzetes pedig nemzedékről nemzedékre tovább adta titkát. Így került az elixír receptje a mostani „őrzőkhöz”, akik a tanárok voltak.
Adri: -Tehát a csapatoknak egy elixír összetevőit kellett megfejteniük.

Hogyan lehetett ezt megfejteni?

Milán: - Különböző helyszínek voltak, ahol az „őrzők” már vártak bennünket, és mindenhol valamilyen feladatot kellett megoldania a csapatnak. Volt bátorságpróba, logikai feladat, memóriajáték, titkosírások, stb.
Adri: Ha megfejtettünk egy feladatot, akkor tudtuk meg, hogy mi lesz a következő helyszín, ahová mennünk kell.
Fanni: - Volt pl.: hogy tablókat kellett keresnünk, azokról valamit leolvasni, valamit észrevenni, mert a következő helyszínen az egy bőrönd nyitókódját adta ki.

Melyik volt a legérdekesebb vagy legnehezebb feladat szerintetek?

Mariann: -A fizika szertárban a „kockás feladat”, elég nehéz volt, de azt is sikerült megoldanunk. Végül is kinek van már ereje este kilogikázni, hogy hogy jön ki minden sorban 15!
Adri: - A legnehezebb, és a legérdekesebb feladat szerintem az volt, amikor az egyik csapattag a másik mutogatásának segítségével irányította a harmadik, bekötött szemű játékost. Nagyon összetett volt ez a feladat, ahol szükség volt a csapattagok közötti összhangra.
Dávid: - A legnehezebb Erdős Géza tanár úr (Gregory Forest főesperes) rejtvényei voltak, mivel olyan szinten le kellett butulni hozzájuk, hogy az már kihívás volt. A legérdekesebb szerintem az a kép volt, amelyiket 3D-ben kellett látni.

Melyik volt a legviccesebb feladat?

Mariann: - Egyszerre volt vicces és kicsit ijesztő is, amikor a bátorságpróbán a „trutyikban” nyúlkálva, kedves Hegedűs Bence csipkedte a lábamat az asztal alól. Gregory Forest főesperes találós kérdésein is jókat nevettünk.
Fanni: - A kedvenc feladatom talán az volt, amikor a Dávidot irányítanom kellett úgy, hogy nem láttam merre kell mennie, csak a Milán mutogatása alapján mondhattam bármit is. Az egy nagyon vicces és jó kis feladat volt.
Dávid: - Legviccesebb feladat szerintem az volt, amikor egy tál spagettiben kellett 2 kockát megtalálnom.

A titkosírások közül melyik volt a legnehezebb/legérdekesebb számotokra?

Dávid: - A legnehezebb szerintem az volt, ahol egy levélben kellett megtalálnunk a kulcsszavakat, mégpedig úgy, hogy azok a szavak helytelenül voltak leírva.
Adri: - A titkosírások közül talán az okozott egy kicsi nehézséget, amit visszafelé kellett olvasni. Ezt kaptuk meg először, siettünk is, és hirtelen nem tudtuk, hogy mit kezdjünk vele, de aztán megfejtettük.

A csapaton belül összhang volt?

Fanni: - Igen. Az összes feladatot meg tudtuk oldani, és fel tudtuk osztani egymás között, hogy ki mit csináljon. Mindenki megtalálta azt, amit a legjobban meg tudott oldani, igazi csapatként működtünk együtt, ez pedig nagyon jó érzés volt.

Hogy éreztétek magatokat az estén?

Mariann: - Nagyon örülök, hogy idén jelentkeztünk erre a programra, és szerintem egy egész jó kis csapatot hoztunk össze. Egy élmény marad, és szerintem a csapattagokkal is közelebb kerültünk!
Adri: - Nagyon tetszett az egész program, kreatívak voltak a feladatok, és még a várakozási idő is jó hangulatban telt. Örülök, hogy részt vettem a könyvtári éjszakán, nagyon jól éreztem magam.
Fanni: - Mivel még soha nem voltam egy ilyen könyvtári estén sem, és idén töltjük itt az utolsó évünket, Adrival és Mariannal úgy döntöttünk, hogy részt veszünk az idei játékos esten. Egy kicsit sem bántam meg, ugyanis nagyon jól éreztük magunkat, nagyokat nevettünk, a feladatok pedig adtak egy különleges hangulatot az együtt töltött időnknek. Örülök, hogy részt vehettem ezen az eseményen, és kicsit sajnálom is, hogy előbb nem jutott eszembe, hogy elmenjek rá. Az, hogy nyertünk, pedig csak hab a tortán.
Dávid: - Én már harmadszor voltam a Könyvtári Éjszaka programon, mindegyik nagyon tetszett, de a mostani volt a legjobb… talán azért, mert megnyertük!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése