2022. november 22., kedd

Interjú Tanamár Nóra tanárnővel

Interjú Tanamár Nórával, aki jelenleg iskolánkban tölti tanítási gyakorlatát, a kilencedik évfolyamon földrajzot és biológiát tanító kistanár.


Miért pont a Széchenyit választotta?

Az egyetemi gyakorlatok során sok iskolában voltunk órát látogatni, azonban a Széchenyibe egyszer sem jöttünk. Érdekelt, hogy ebben az intézményben milyen oktatás zajlik, hogyan viszonyulnak a tanulókhoz. Az iskolaválasztás előtt több iskolának végignéztem a honlapját, hogy milyen programokat szerveznek a tanulóknak, valamint azt is, hogy milyen fontos értékeket képviselnek. A látottak alapján úgy döntöttem, hogy beadom a jelentkezésemet, és nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy itt végezhetem el a tanítási gyakorlatom.

Mi motiválja, hogy tanár legyen?

A tanári pálya egyik legnehezebb része a motiváltság megtartása. Engem mint kezdő tanárt az motivál, hogy mindkét szakomból a diákoknak egy átfogó, általános képük legyen. Például, hogyha elmennek kirándulni, akkor ne azt mondják, hogy jaj, de szép virág, hanem esetleg azt is meg tudják mondani, hogy milyen virág. Ezért igyekszem az óráimra sok képet és videót vinni, hogy még színesebbé és érdekesebbé tegyem a tanórákat. Az egyik tanórára biológiából vittem be egy érdekes videót, és az osztályban elég sok tanulónak felkeltette az érdeklődését, és elkezdtünk az adott növényről beszélgetni. Ilyenkor ez egy pozitív visszacsatolás, hogy megéri videókat keresni, hiszen van olyan, akit érdekel.

Mikor döntötte el, hogy tanár legyen, és miért a biológiát/földrajzot választotta?

Elég korán eldöntöttem, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni. A tanári pálya 10. osztályos koromban merült fel, amikor az egyik osztálytársamat korrepetáltam. Sikernek éltem meg, hogy a félévi jegyeihez képest év végére két tantárgyból is egy jegyet javított. Ekkor jött az ötlet, hogy én tanár szeretnék lenni. A biológiát mindig is szerettem, érdekelt, középiskolában nagyon jó tanárom volt. Ő még jobban megszerettette velem a tantárgyat. Nagyon szeretek kirándulni, túrázni. Akkor kezdett el érdekelni, hogy az egyes képződmények hogyan is keletkezhettek.  Valamint a biológiához mindenképpen természettudományos tantárgyat szerettem volna választani. Ezért esett a földrajzra a választásom.

Mi a véleménye az iskoláról, mik a tapasztalatai?

Túl sok tapasztalatom még nincsen, hiszen csak szeptember óta vagyok itt, de eddig csak jó tapasztalataim vannak. Ehhez nagyban hozzájárult az is, hogy a tanulók első pillanattól kezdve elfogadtak, és jól tudunk együtt dolgozni. Az iskolában tanító tanárok is nagyon kedvesek, sokat segítenek. Jól érzem magam az iskolában, és nem bántam, hogy itt végzem el a gyakorlatomat.

Villámkérdések: 
Régebbi vagy mostani zenék?
Mostani.

Film vagy sorozat?
Film, és azon belül vígjáték.

Biológia vagy földrajz?
Mindkettő. Nem tudnék dönteni köztük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése