2022. november 20., vasárnap

Staféta - interjú Deményi Andrea tanárnővel

Virth Péter rendszergazda Deményi Andrea tanárnőnek adta át a stafétát. Ő vajon kinek adja tovább? Azt is megtudjátok hamarosan, de most olvassátok el a vele készült interjút. 


Miért az informatika szakot választotta?
Matekból mindig jó voltam, és szerettem is, ezért a gimi után matematika szakon tanultam tovább. A matek mellé kellett egy szakot választani, így esett a választásom a könyvtár szakra. A főiskolán a matekosok felvehették 3. szakként az informatikát, éltem ezzel a lehetőséggel, így matematika-könyvtár informatika szakon végeztem.

Mit szeret a munkájában?
A munkámban a legjobban a nyári szünetet szeretem. 😊 A viccet félre téve, szeretek tanítani, új dolgokat megmutatni a diákoknak. Jó érzés látni, hogy ezt, vagy azt az új ismeretet tőlem tanulták meg, vagy hogy sikeresen leérettségiznek, vagy, hogy felveszik őket az egyetemre, és ebben a sikerben én is kicsit benne vagyok. 

Milyen volt a technika, amikor Ön először találkozott az informatikával?
A számítógépekkel először gimis koromban találkoztam, az info szakkörön. Emlékszem a fiúk csodálkozó tekintetére, mikor beléptünk a szakkörre a barátnőmmel, -„ezek meg mit keresnek itt” nézés volt, - ugyanis csak mi ketten voltunk ott lányok. Nem sokáig jártunk a szakkörre. De a főiskolán megszerettem az informatikát. Akkoriban még a PC-ket használtunk, Intel 486-os processzorral, floppy lemezekkel, operációs rendszer a DOS volt …. és még a dinoszauruszok is éltek. 😊

Mi a véleménye a technika változásáról az elmúlt 10 évben?
A technika változik, egyre gyorsabban nem csak az elmúlt 10 évben, néha úgy érzem túl gyorsan is. Nehéz lépést tartani, naprakésznek lenni.

A mindennapjaiban mire szokta használni az informatikát?
Az „informatikát” mint olyant, állandóan használom a mindennapjaimban. Pl.: emailek, interneten keresek információkat, közösségi média, msg üzenetküldés, netes vásárlások, netbank, ügyfélkapu, irodai szoftverek, programozási nyelvek e két utóbbit a tanítás miatt használom. Szóval sokat ülök a gépem előtt. 

Mit szeret csinálni a szabadidejében?
A szabadidőmben szeretek a családommal lenni, filmet nézni, szabaduló szobákat kitalálni, zumbára járni, illetve utazni.

Melyik utazása volt a legemlékezetesebb, hova utazott?
A legemlékezetesebb utazásom egy 2 hetes amerikai nyaralás volt. Miamiba repültünk, ott felszálltunk egy óceánjáró hajóra, amivel egy Karib tengeri körutazáson vettünk részt. (Seven Miles Beach -Kajmán szigetek, Mahagoni Bay - Honduras, Beliz, Cozumel – Mexikó.) Utána még Miamiban és a környékén töltöttünk pár napot. Meglátogattuk az Everglades National Parkot, elmentünk Key Westbe is, ami Amerika legdélebbi pontja, melyet a híres Southernmost Pont-i bója jelez. Csodálatos volt!

Villámkérdések: Tél vagy nyár?
Nyár. Nem szeretek fázni.

Sós vagy édes?
Édes. Édesen szép az élet. És a csokoládét imádom. 

Kutya vagy macska?
Mindkettőt szeretem. Van egy kutyánk és egy macskánk is. Nem szeretnék választani közülük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése