Hány évesen jött rá Ön, hogy tanár szeretne lenni?
16-17 évesen, érettségi előtti évben. Akkor jöttem rá, hogy már sokat tanítottam, csak soha nem gondoltam így arra a tevékenységre. 12 évig táncoltam az ANK Művészeti Iskolájában, és az utolsó években készítettem koreográfiákat a saját csoportomnak, illetve a fiatalabb korosztálynak is. Természetesen ezeket én tanítottam be nekik, és a versenyfelkészítési időszakban is tevékenyen részt vettem.
Miért pont ezt a szakterületet választotta?
Nagyon egyszerű a válasz; mert érdekel a természet. Érdekel, hogyan működik, milyen élőlények alkotják, és hogy milyen természetes folyamatok játszódnak le az élettelen környezetben. Ehhez passzol a földrajz és a biológia is. Ezen kívül, mivel keresztény vagyok, a teremtett világ ennyire összetett működése lenyűgöz, és ez győz meg legjobban Isten létezéséről.
Mit szeret csinálni a szabadidejében?
Mindenféle kalandba keveredni a kis családommal. Például kirándulni; de időjárási viszontagságok közepette is: hóban, fagyban és esőben. Ugyanígy futni az erdőben, kung fu edzésre járni és randizni a férjemmel.
Szeretünk még a barátainkkal is időt tölteni. Ezt úgy kell elképzelni, hogy sokszor összejön 7-8 család az összes gyerekével együtt. Legutóbb például egy keretmesével, sok játékkal, tábortüzes énekléssel hangoltuk rá gyerekeinket az új tanévre. Na, és persze olyan is van, amikor gyerekmentes övezetben kovácsolunk világmegváltó terveket társasozás és egy jó üveg sauvignon blanc társaságában.
Sokan nagyon kedvesen fogadtak és sérelmezték, hogy miért csak 1 órát tartok nekik egy héten. Ez igazán jól esett. És persze azokat a diákokat is szeretném meggyőzni a természettudományok szépségéről, akik kijelentették, hogy nem kifejezetten rajonganak értük. Remélem 1-1 érdekesség kapcsán kicsit megjön a kedvük, hogy elmélyüljenek a tanulásban.
Ha lenne három kívánsága, mit kívánna?
1. Szeretnénk egy világ körüli útra eljutni, különösen a Karib-tengerhez (és nem csak Jack Sparrow miatt :P ).
2. Szeretnénk egy „öntisztuló” tűzhelyet, mert nem szeretem suvickolni... bár a férjem sokszor megcsinálja. ��
3. Világbéke?
Mindig is tanár szeretett volna lenni?
Voltak olyan jellegű terveim is, hogy orvos vagy állatorvos leszek. Aztán győzött a szerelem, és egy olyan foglalkozást – de inkább hivatást - választottam magamnak, ami jobban „támogatja” a családi életet.
Ha nem tanárként dolgozna, mivel foglalkozna legszívesebben?
Nagyon szívesen lennék barlangász, illetve barlangi túravezető. De érdekel a búvárkodás is, mondjuk a mentőbúvárok munkája. A biológia területén pedig a kutatómunka egy laboratóriumban (virológia, állatszervezettan, mikrobiológia). És nem hagyhatom ki a legújabb ötletemet sem, ami a hegymászás. Bár nem tudom, ez mennyire számít „foglalkozásnak”. Viszont ehhez még elég puhány vagyok, és felszerelésem sincs, na nem mintha a barlangászathoz és búvárkodáshoz lenne. Apropó, van valakinek kedve eljönni velem Orfűre egy extrém barlangtúrára? (ez komoly kérdés).
Mi motiválja a tanításban?
A csillogó tekintetek; ha valaki rájön egy összefüggésre, megérti, hogy miért történik egy folyamat, és hogyan játszódik le. Ha a diákok ráéreznek, hogy életük mely területén lesz majd hasznos a tudás, amelyet megszereztek. A 9. osztályosok egyébként már profi diagnoszták lennének, mert legutóbb vírusos és bakteriális fertőzéseket fejtettek meg random kórlapok alapján. Na, de a viccet félretéve, motivál az is, ha az együtt-tanulást az együtt-játszáson keresztül vidáman végezzük.
Van esetleg valami titkos szuperereje?:)
Azt hiszem az, hogy általában nagyon lelkes és jókedvű vagyok. Néha talán túlságosan is?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése