2022. december 9., péntek

Staféta- Interjú Rózsa Richárddal (13.A)

Deményi Andrea tanárnő Rózsa Richárdot, a 13. A osztály tanulóját választotta a staféta-interjúsorozat folytatásához. Olvassátok el a vele készült interjúnkat.


1.Mit szeretsz csinálni a szabadidődben?

A szabadidőmet rendszerint a barátaimmal és a családommal töltöm. Kedvenc elfoglaltságaim közé tartozik a labdarúgás, számítógépes játékok és mostanában az olvasás is.

2.  Van háziállatod?

Igen. Bár ő nem feltétlen háziállat, inkább családtag. Egy Jack névre hallgató keverék kutya, aki ugyanannyira szeret focizni, amennyire én.

3.  Mi az a dal, ami örök kedvenc nálad?

Nehéz lenne egyet kiemelni, mivel rengetegféle és fajta zenét hallgatok. Ami talán a legközelebb áll hozzám, az KALEO - Way Down We Go című száma.

4. Hogy néz ki egy hétvégi napod?

Hétvégén a nagyobb házimunkákkal, valamint a heti iskolai tananyaggal barátkozok. Amint ezekkel végeztem, igyekszem kipihenni a hét fáradalmait egy jó film vagy egy számítógépes játék mellett. Valamint ilyenkor szakítok legtöbbször időt az iskolán kívüli barátságaim ápolására.

5. Van példaképed? Ha igen, akkor ki?

Konkrét példaképem nincs, ellenben vannak olyan emberek, akikre felnézek.

6. Ha szerepelned kellene egy filmben/sorozatban, melyiket választanád?

Kedvenc sorozatom mellett tenném le a voksom, ami a Vikingek volt.

7. Mi az az egy dolog, amit nem csináltál még, és nagyon szeretnél?

Sok dolog van, amit még kipróbálnék az életben, és remélem lesz is rá lehetőségem. Amit talán nagyon szeretnék a későbbiekben, az egy-két nagyobb külföldi utazás. Megismerni több más nemzetet és kultúrát.

8. Melyik tantárgy a kedvenced és miért?

Mióta az eszemet tudom, a történelem a kedvenc tantárgyam. Eszméletlenül érdekes és sokrétű. Sosem tanulnivalóként tekintettem rá, nagyon szívesen olvastam az iskolai jegyzeteket és a neten található cikkeket az ókori Athénról vagy épp a második világháborúról.

9. Ha valamit megváltoztathatnál a suliban, mi lenne az?

Én az órarendet változtatnám meg elsősorban. Kilencedikben és talán még tizedikben is éreztem úgy, hogy voltak olyan óráink, amelyek a 30 fős osztályból csak 1-2 embert kötöttek le. Véleményem szerint sokkal hasznosabb módszer lenne, ha az alap érettségi tantárgyak lennének az órarendbe kötelező jelleggel, a többi tantárgy pedig felvehető lenne. Így az általános művelődés mellett mindenki azt tanulhatná, ami őt érdekli.

10. Mik a terveid a jövőt illetően?

Szeretném elvégezni a 13.évfolyamot, majd azt követően továbbtanulni a Nemzeti Közszolgálati Egyetem honvédtisztképző karán. Ennél hosszabb távra nem terveztem, de vannak még elképzeléseim a jövővel kapcsolatban. Azonban a felvételinek mindenképpen döntő szerepe lesz a további terveimben.

 

+1  Deményi Andrea tanárnő kérdése: A 4 év alatt mi volt a legkedvesebb emléked a sulival/osztállyal kapcsolatosan?

A legnagyobb élményem a négy év alatt az erdélyi kirándulás volt. Ennek az igazi varázsa abban rejlett, hogy nem 2-3 napra mentünk, hanem egy egész hétre. Számomra nagy élmény volt egy hetet együtt tölteni a barátaimmal, és közben pedig megismeri Székelyföldet. Szerintem rettentő sok élménnyel lettem gazdagabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése