2024. április 24., szerda

Európa Nagyköveti Iskola képviselői Grazban

Néhány tanuló iskolánkból nemrégiben Grazban járt az Európa Nagyköveti Iskola képviseletében. A látogatás során oktatási programokon vettek részt, amik lehetővé tették számukra, hogy jobban megismerjék az Európai Uniót.


Tresz Anett 12.B osztályos tanulótól érdeklődtünk az utazással kapcsolatban. Ezeket kérdeztük tőle:

Hogyan írnád le röviden a programot valakinek, aki még nem hallott róla? 

EPAS egy olyan lehetőség, ahol a nagyköveti iskolák Junior nagykövetei vehetnek részt az Európai Unió által biztosított programokon.

Milyen élményeket szereztél a Grazban töltött idő alatt?

Rengeteg új élményt szereztem Grazban, nagyon sok új külföldi és magyar barátom lett a program által, valamint érdekes volt számomra, hogy az emberek hogyan gondolkodnak különböző országokból.

Mit tartottál a legérdekesebbnek a program során?

Amikor kérdéseket lehetett feltenni a meghívott politikusoknak.

Milyen programokon vettél részt?

Voltam várost nézni, több Európai Uniós kvízt is kitöltöttem a csapatommal, a mesterséges intelligenciáról szóló előadáson is voltam, valamint egy szerepjátékban is részt vettem, ahol egy parlamenti gyűlést játszottunk el.

Melyik tevékenység volt a kedvenced, és miért?

A szerepjáték volt a kedvencem, mert igazán beleláthattam abba, hogy hogyan zajlik egy ilyen ülés, valamint hogy milyen fontos szerepe van.

Milyen új dolgokat tanultál vagy fedeztél fel az utazás során?

Felfedeztem, hogy Ausztriában az emberek sokkal nyugodtabbak, környezettudatosabbak, mivel nagyon sokan használnak biciklit. Valamint azt is megtudtam, hogy boldogabb életvitelt folytatnak. Továbbá jobban elmélyítettem az EU-ról való tudásomat.

Hogyan érezted magad a helyi kultúrában és közösségben?

Nagyon jól éreztem magam, mindenki barátságos és befogadó volt.

Ajánlanád ezt a lehetőséget másoknak? Ha igen, miért?

Mindenképpen ajánlanám mindenkinek, hiszen ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy az ember különböző kultúrákat ismerjen meg, továbbfejlessze a nyelvtudását, valamit tudását is gyarapítsa.

                                                       Köszönjük az interjút!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése