2024. április 21., vasárnap

Széchenyi nap 2: Konyhakvíz, Erasmus +, Széchenyi vetélkedő

Április 11-én került megrendezésre iskolánkban a hagyományos Széchenyi nap.

Az első órában egy konyhakvízen vettem részt. Schönwiesner és Jobbágy tanárnő egy kahootot készített az étkezési szokásokról. Például, melyik nemzetnek mi a jellegzetes étele. A nyertesek pedig kaptak egy fakanalat. Én személy szerint nagyon élveztem, akkor is, ha nem vihettem el a fődíjat.

A második programon az Erasmus+-ról volt szó, angol nyelven. Ott megtudhatjuk, hogy milyen lehetőségek vannak, ha valaki ki szeretne menni külföldre tanulni, vagy szimplán csak szeretne valami új élményt szerezni. Pécsváradról jöttek néhányan, hogy tájékoztassanak bennünket, közülük hárman nem beszélték a nyelvünket, hiszen ők is ezzel a programmal jöttek Magyarországra. Elmesélték a tapasztalatukat a Erasmus+-al kapcsolatban, és buzdítottak minket, hogy nyugodtan mi is vágjunk bele. Sikerült meginterjúvolnom az egyik diákunkat, Bacskay Fruzsinát 12. B osztályos tanulót, hiszen neki is van személyes élménye ezzel kapcsolatban, mivel tavaly nyáron volt egy ilyen jellegű utazáson Horvátországban.

Miért választottad az Erasmus+ programot?

Mert egy jó lehetőségnek gondoltam, amivel élményeket és tapasztalatokat szerezhetek.

Milyen tapasztalatokat szereztél az Erasmus+ keretében?

Szerintem azóta sokkal jobban tudok alkalmazkodni, illetve az idegen nyelven való beszéd nem ijeszt meg.

Milyen hatással volt ez a tanulmányaidra és a személyes fejlődésedre?

Az angol nyelv tudásom fejlődött, illetve sokkal nyitottabb vagyok más emberek felé.

Milyen lehetőségeket kínál az Erasmus+ a nemzetközi kapcsolatok és a karrier szempontjából?

Sok barátra lehet szert tenni, így ha szükséghelyzet van, akkor ők tudnak segíteni. Karrier szempontjából általuk lehet tök jó munkákat szerezni esetleg.

Milyen tanácsot adnál azoknak, akik szintén részt vennének az Erasmus+ programban?

Ne féljenek attól, hogy hogyan beszélnek angolul. Legyenek nyitottak, hisz olyankor tudják igazán élvezni ezeket a programokat. 

Köszönjük szépen az interjút!

A harmadik program nekem a Széchenyi vetélkedő volt, ahol leginkább a reformkori témakörben kellett feladatokat megoldani. De, nyilván, Széchenyi Istvánon volt a hangsúly. Nagyon izgalmas feladatokban vehettünk részt, hiszen kellett activityzni is, tényeket szerezni Széchenyiről, képet kirakni egy reformkori személyről, és számomra a legkülönlegesebb az volt, hogy egy modernkori országgyűlést jelenítettünk meg, hogy a mai Széchenyi István milyen intézkedéseket tenne az országban. Nagyon jó volt a verseny megszervezése, ezt köszönjük a szervező tanároknak, hiszen az ő érdemük. 2 órán keresztül tényleg azt éreztem, hogy egy különleges töri órában van részem. De az is sokat hozzátett, hogy mi nyertük meg a vetélkedőt a végén.

Buzási Regina 11.D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése