2023. október 17., kedd

Interjú Sárosi Ildikó tanárnővel

 A következő 'új tanár interjút' Sárosi Ildikó tanárnővel készítettem, aki idén érkezett Pécsre, és eddig remekül érzi magát nálunk. A tanárnő magyar és történelmet tanít, szóval ismét bővült egy humán beállítottságú tanárral az iskola. Olvassátok figyelemmel, és ismerjétek meg jobban Sárosi tanárnőt is!

Hol és mikor kezdte el a pályafutását?

2014-ben kezdtem el tanítani Tótkomlóson, a Jankó János Általános Iskola és Gimnáziumban.

Hány évesen jött rá, hogy tanár szeretne lenni?

Nem is tudom. Talán tizenhárom éves lehettem, mikor először felmerült bennem, hogy a tanári pályát válasszam, és gimnazista koromban már tudatosan készültem az egyetemre.

 Miért pont ezt a szakterületet választotta?

A történelem órák már ötödikes koromban „megfertőztek”, nagyon megszerettem. Érdekesnek tartottam/tartom az elmúlt idők történéseit, összefüggéseit. A történelemben azt szeretem, hogy több szemszögből is meg lehet közelíteni egy-egy eseményt, illetve tovább is lehet gondolni: mi lett volna, ha... A történelem ismerete segít megérteni más kultúrákat, civilizációkat, ezáltal széles körű rálátása lehet az embernek a világra, az eseményekre. Egyetemen a történelem mellé az etika szakot választottam, bár ezt ritkán tudtam tanítani. Már tanárként dolgoztam, amikor levelezőn jelentkeztem magyartanári szakra. Ebben a praktikusság is motivált, hogy tanuljak valami újat, képezzem magam.

 Mit szeret csinálni a szabadidejében?

Leginkább olvasni, zenét hallgatni, filmet nézni szoktam. Nagyon szeretek utazni, kirándulni, bár, sajnos, ritkán van rá lehetőségem.

 Eddig mi a véleménye a széchenyista diákokról?

Eddig pozitív vélemény alakult ki bennem a diákokról, igaz, kevés osztályban tanítok, így nincs átfogóbb képem.

 Ha lenne három kívánsága, mit kívánna?

Az első kívánságom az lenne, hogy be tudjam járni az egész világot. Második, hogy vissza tudjak menni az időben. Harmadik pedig, hogy mindig minden helyzetben tudjam, mit kell csinálni.

 Mindig is tanár szeretett volna lenni?

Sokáig csillagász szerettem volna lenni. Sajnos, a fizika és kémia elengedhetetlen hozzá, így hetedikes koromban erről lemondtam. Ezután a régészet vonzott, de hamar rájöttem, hogy nem olyan izgalmas és kalandos a régész élete, mint az Indiana Jones-filmekben, és ezután jött a tanári pálya.


Ha nem tanárként dolgozna, mivel foglalkozna legszívesebben?

Idegenvezető lennék, így mindig utazhatnék és a történelemmel is foglalkozhatnék.

Mi motiválja a tanításban?

Jó érzés, hogy a diákokat hozzásegíthetjük a céljuk eléréséhez.

 Van esetleg valami titkos szuper ereje?:)

Van, de maradjon titok.;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése