2022. október 19., szerda

Ők is Széchenyisták voltak- interjú Varga Tamással és Király Bálinttal

A pályaorientációs napon volt széchenyista diákok is ellátogattak iskolánkba és bemutatták a szakmájukat a mostani tanulóknak. Velük készül most sorozatunk. Következő interjúnkban Varga Tamást (tűzoltó) és Király Bálintot (rendőr) ismerhetitek meg, akik osztálytársak voltak, és a barátságuk a mai napig tart. 

Az osztálytabló alatt
Mikor jártatok az iskolánkba? 

- Tamás: Mindketten 2012-2016-ig, informatika tagozatra jártunk gimis osztályba, osztálytársak voltunk. Sőt már általános iskolás korunktól egy osztályba jártunk, azóta vagyunk barátok is.

- Bálint: Eredetileg a rendészeti szakra szerettem volna felvételt nyerni, de végül az informatika szakot kezdtem el, amit később sem bántam meg. A mai napig hasznát veszem mindannak, amit akkor tanultam informatikából emelt óraszámban.

Milyen sztorit tudnátok elmesélni az itt töltött időkből?

- Tamás: Nehéz kiemelni egy dolgot, de talán a legviccesebb emlékeim az informatika órákkal kapcsolatosak. Rájöttünk, hogy hogyan tudjuk elérni, hogy a gép "kék halált" dobjon, és ne kelljen dolgozni, vagy épp dolgozatot írni. Persze, ezt a Tanárnő is nagyon jól tudta, de voltunk annyira szerethető és egyébként tisztelettudó diákok, hogy ez bizonyos alkalmanként még bele is fért. 😂 Azért azt hozzá kell tenni, hogy nem voltunk gyengék informatikából, ez nem okozott nekünk hátrányt. 😅 Erre mindig nevetve emlékszem vissza.

Miért választottad a jelenlegi pályádat?

- Bálint: A családunkban mindenki rendőr volt vagy jelenleg is az, így nem volt nehéz a választás. A rengeteg izgalmas sztori, amit nap mint nap hallottam itthon, csak még jobban megerősítette bennem, hogy milyen hivatást is válasszak magamnak.

- Tamás: Azért lettem tűzoltó, mert  olyasvalamivel szerettem volna foglalkozni, ami kihívást jelent és amivel segíthetek másokon.


Milyen élményeid vannak a munkáddal kapcsolatosan?

- Tamás: Megszámlálhatatlan élményem van, de mindig azok a legjobbak, amikor az emberek hálásak nekem.

- Bálint: Nagyon sok jó élményem van, de sajnos nagyon sokról nem mesélhetek. Az mindig jó érzés, ha munkám során segíthetek valakinek. Minden nap tartogat valami újat. Szerencsére nincs soha ugyanolyan szolgálat.

Mit üzennél a mai Széchenyistáknak?

- Tamás: Merjetek önmagatok lenni, soha ne szégyelljétek!

- Bálint: Tanuljanak sokat ahhoz, hogy később ott, és azt tanulhassák, amit valóban szeretnének. "Válassz olyan munkát, amit szeretsz, és egy napot sem kell dolgoznod az életedben." - Confucius



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése